skip to Main Content

سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مقدمه

سایت شما اولین چیزی است که مخاطبتان از شما در فضای اینترنت می بیند. پس ظاهر و ترکیب سایت اهمیت ویژه ای در کسب اعتماد مخاطب دارد. در این مقاله می خوانیم سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پیکر بندی مناسب سایت

یکی از مهم ترین عواملی که باعث جذب مخاطب به سایت شما (و احتمالا در آینده نزدیک خدمات شما) می شود، پیکر بندی صفحه اصلی و سایر صفحات سایت متناسب با محتوا و نوع خدمات شما می باشد. در پیکر بندی، باید دسترسی های مخاطب به قسمت های مختلف را هم در نظر گرفت. پس سایت شما نیازمند یک طراحی حرفه ای و ریز بینانه است.

امنیت

امنیت، به خصوص برای سایت هایی که فروشگاه اینترنتی دارند، بسیار مهم است. مخاطب برای اطمینان از امنیت و تکمیل خرید خود و وارد کردن اطلاعاتی مثل رمز کارت بانکی خود باید وجود امنیت سایت را حس کند یا نشان هایی مثل نماد تجارت الکترونیک، درگاه پرداخت امن زرین پال یا سایر این موارد را ببیند. طراحان گروه تاسایت، با توجه به این نکته، طراحی های خود را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهند تا مخاطبانتان با امنیت کامل از خدماتتان استفاده کنند.

مطالب مرتبط با خدمت

زمانی که مخاطب وارد سایت می شود، معنی اش این است که به خاطر خدماتتان شما را انتخاب کرده است؛ بگذارید با یک مثال برایتان توضیح بدهم؛ مثلا سایت یک رستوران دلیلی ندارد مطالب غیر مرتبط با خدمت خود را – مثلا مطالب مربوط به سئو! – را به مشتری ارائه دهد!!! چون مشتری برای مطالعا مقالات سئو(!) به آن سایت نرفته. احتمالاً برای سفارش غدا به آن سایت رفته. پس طراحی باید به گونه ای باشد که مخاطب به راحتی منوی رستوران را پیدا کند و به راحتی سفارش خود را ثبت کند و فقط منتظر دریافت سفارشش بشود!

دسترسی آسان به بخش “تماس با ما”

شاید برای شما پیش آمده باشد که وارد سایتی شده باشید و بخواهید با مدیر سایت ارتباط برقرار کنید ولی به خاطر نبودن چنین امکانی، موفق نشده باشد؛ یا شاید هم چنین امکانی وجود داشته ولی شما موفق به پیدا کردن آن نشده باشید؛ ولی نتیجه یکی است: برقرار نشدن ارتباط با مدیر سایت! پس اینجا ۲ فاکتور مهم است:۱ . وجود بخش تماس با ما ۲. دسترسی آسان به آن

طراحی واکنش گرا (Responsive Design)

همانطور که در مطالب آموزشی قبلی هم گفتیم، ایران حدود ۵۰ میلیون مشترک اینترنت دارد. از این میان حدود ۴۰ میلیون مشترک اینترنت سیار هستند. و این یعنی ۴۰ میلیون کاربر با دستگاهی مثل موبایل و تبلت به اینترنت می آیند. پس اگر سایت شما سازگار با دستگاه آنها نباشد، یعنی از دست دادن ۴۰ میلیون مشتری بالقوه!!! مهم ترین عامل در جذب مشتری اینترنتی، ظاهر زیبای سایت و دسترسی آسان یه بخش های مختلف است. چون مخاطب اولین چیزی که از شما می بیند، سایت تان است. پس شما نیاز به یک طراحی واکنش گرا یا Responsive Design دارید. طراحان گروه تاسایت، علاوه برا طراحی سایت شما برای نمایش در نمایشگر های کامپیوتر و لپ تاپ، نمایش سایت شما را در تبلت و موبایل هم بهینه می کنند.

هاست با کیفیت و سرعت بالا

داشتن هاست (host) با کیفیت و سرعت بالا، از دیگر عوامل جذب مشتری است. مخاطب نباید زمان زیادی را برای بارگذاری سایت تان سپری کند! با سفارش سایت تان به ما، هاست های فوق العاده و انحصاری تاسایت را تجربه کنید.

تطبیق آدرس سایت شما با شبکه های اجتماعی

برای اینکه مخاطبین تان شما را راحت تر در شبکه های اجتماعی پیداکنند، لازم است آدرس سایت تان با آدرس شبکه های اجتماعی تان تطبیق داشته باشد یا لااقل شبیه هم باشد. مثلا اگر آدرس سایت تان example.ir است، آدرس شما در شبکه های اجتماعی بهتر است @example_ir یا  @example.ir باشد.

نکات تکمیلی

۱) صفحه اصلی سایت تان را خیلی شلوغ نکنید. این شاید برای مخاطب در نگاه اول گیج کننده باشد.
۲) عکس های متعدد و با کیفیت بالا می تواند سرعت لود شدن صفحه تان را پایین بیاورد. پس در جاهایی که لازم نیست عکس با کیفیت باشد، کیفیت آن را پایین بیاورید و بعد بارگذاری کنید.
۳) از آپلود ویدیو و flash هایی که خود به خود شروع به پخش میکنند پرهیز کنید! چون سرعت بارگذاری صفحه را پایین می آورد و شاید هم برای مخاطب جذاب نباشد.

۴) در هنگام بارگذاری مطالب و تصاویر حتما به سئو ی آن توجه فرمایید. در مطالب بعدی به این مورد بیشتر می پردازیم.

سخن آخر

طراحی سایت، امری کاملاً حرفه ای است و باید به کوچکترین موارد مثل ۸ موردی که در بالا ذکر شد، توجه کرد. طراحان گروه تاسایت با رعایت تمام اصول و قوانین طراحی سایت شما را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. پس، کار رو به کاردان بسپارید!

This Post Has 2 Comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top